Wednesday, October 3, 2018

BBM3410/18 : Debaran Tugasan Semakin Terasa Menjelang Minggu Keempat!

Assalamualaikum semuaaaa! Minggu ini merupakan minggu keempat kuliah. Maknanya minggu ini kami perlu melakukan beberapa perkara. Salah satunya ialah kami perlu memuat naik gambar yang terdiri daripada: 
1. Mug Shot
2. Long Shot
3. Medium Shot
4. Over The Shoulder
5. Portrait
6. Bird's Eye View

Bukan mudah nak ambil gambar secara profesional dan cantik. Banyak kali juga kami sekumpulan cuba dan banyak tempat kami pergi untuk mendapatkan gambar yang menarik. Salah satu lokasi ialah Dewan Besar UPM, Bukit Ekspo, Mid Valley dan Seri Kembangan. Hasilnya adalah seperti berikut:

Over The Shoulder

Portrait

Medium Shot
Bird's Eye View

Long Shot

Mug Shot


Semua gambar ini kami perlu muat naik di dalam Instagram. Mujur saya ingat bila tarikh akhir untuk muat naik semua gambar ini. Sempat saya siapkan semuanya. Terima kasih Prof sebab bagi kami seminggu untuk menyiapkannya! Tetapi semuanya perlu ada 'Hashtag'. Contohnyaaaaa:
#BBM3410Fotografi
#MugShot
#200Quotes
#ProfDrN
#CantikTakSaya

Dalam minggu yang sama kami perlu muat naik gambar di Instagram, Prof juga telah meninggalkan kami kerja di dalam PutraBlast tetapi perlu dihantar melalui e-mel. Kami perlu membaca arahan yang ditinggalkan di dalam Putrablast dengan teliti supaya e-mel yang kami hantar diterima. Kerja yang diberikan adalah berdasarkan buku 'Boom' yang ditulis oleh Prof sendiri. Gelabahnya saya menyiapkan kerja itu namun sempat menyiapkan tugasan tersebut. Tepat jam 4 iaitu waktu tugasan perlu dihantar, saya terus membuka e-mel untuk hantar tugasan itu dengan harapan Prof terima.

Kecewanya saya apabila malam itu juga Prof memaklumkan kepada kami hanya beberapa e-mel yang diterima dan yang lain ditolak kerana terdapat kesalahan subjek. Saya tergolong dalam orang-orang yang tidak berjaya diterima! :( Sedihnyaaa saya. Padahal saya telah membuat subjek dengan betul dan menghantar tepat pada waktu. Tak mengapalah. Ujian Tuhan untuk saya. Mungkin ada hikmah semuanya berlaku. Saya positif sahaja. Saya harap selepas ini e-mel saya diterima Prof dan saya membuat tugasan dengan lebih baik.





No comments:

Post a Comment