Wednesday, October 3, 2018

BBM3410/18: Ayuh ke Pesta Makanan!

Assalamualaikum! Hari ini saya nak ceritakan sedikit tentang apa yang berlaku minggu lepas. Sesuatu yang saya nanti-nantikan selama ini :) Apakah itu??? Yaaaaa, pesta makanan! Pada mulanya memang saya tidak tahu menahu tentang pesta makanan diadakan di FBMK tetapi telah sedia maklum bahawa pesta makanan memang pernah diadakan sebelum ini. Prof. Dr. Normaliza yang telah mengingatkan kami tentang pesta makanan yang diadakan pada 26 September di Muzium Warisan Melayu. Tambah beliau lagi, kami diwajibkan hadir! Saya tiada masalah pun untuk hadir sebab makanan memang sesuatu yang saya minati!

Kami sempat bergambar dengan Prof!


Acaranya bermula jam 9 pagi untuk Majlis Perasmian oleh wakil KPDNKK, Tuan Haji Abdullah. Selepas selesai majlis perasmian, saya dan rakan terus meluru ke gerai makanan. Rupanya ramai juga pensyarah dan kaki tangan FBMK yang melibatkan diri untuk menjaga dan menjual di gerai jualan. Sangat meriah tau! Saya sempat menilik satu per satu gerai. Dapatlah saya lihat juadah seperti laksa, sambal hitam, tempoyak, kuih tradisional dan banyak lagi. Arghh rambang mata nak pilih makanan. Akhirnya saya sempat membeli laksa dan minuman sejuk sahaja. Memang sangat sedap! Rasa nak beli lagi tapi segan.

Gerai makanan tradisional

Saya sempat juga bergambar dengan rakan-rakan saya. Alang-alang duduk berdekatan dengan rumah Melayu Tradisional.

Menyempat sajaaaaaaa! Jangan marahhh
Sempat juga melihat-lihat makanan di trak makanan berdekatan parkir. Terliur sebab nampak enak.

Tengok jeeee. Belinyaa tidak!

Sesudah makan, saya dan rakan pun pulanggg. Tapi tak lupa juga arahan Prof. Beliau suruh kami muat naik sepuluh gambar pesta makanan di Instagram! Mujur cukup sepuluh...

Sekian sahajaa... Terima Kasih!

No comments:

Post a Comment