Wednesday, October 10, 2018

BBM3410/18 : Meow Malasku Si Mi Char :)

Assalamualaikumm! Minggu ini saya nak ceritakan tentang kucing kesayangan saya yang bernama Charlie @ Mi Char @ Si Gemol @ Pemi Ti Char. Banyak nama dia, lain orang lain panggilan. Hahahahaha. Nak tahu dari mana saya ambil dia? Dari kolej serumpun!

Saya dan Si Gemol

 Manja sangat si Mi Char ni. Geram sangatt.

Si manja saya yang masam
Masa kecil dulu saya kutip dia di serumpun, dia sangat kecil masa tu. Tapi sekarang makin membesar. Maklumlah dah dimandulkan. Saya bawa dia pulang ke rumah setiap kali cuti semester. Kekadang sangat sombong. Bila saya panggil, dia tak melayan pun. Benci! Tapi bila lapar, bukan main meleseh lagi. Aduhai Mi Char!

Tapi masa cuti semester yang lepas, Mi Char sakit T_T dia tak nak makan dan murung. Sedihnya saya. Saya nekad nak bawa dia ke klinik sebab dia makan sangat sikit. Badan dia pun makin mengecil. Kesiannya. Saya bawa dia ke Klinik MyHaiwan di Sungai Udang Melaka untuk tahu penyakitnya. Kata Dr, ada ulser dalam mulutnya dan terdapat beberapa gigi yang rosak. Mi Char juga perlu buat rawatan gigi dan perlu diberikan bius. Risaunya saya. Harap sangat dia sembuh. Saya hantar Mi Char ke klinik jam 11 pagi dan perlu mengambilnya semula pada jam 4 petang. Jumlah bayaran yang dikenakan RM330 untuk rawatan Mi Char. Demi Mi Char saya sanggup keluarkan duit.

Setelah beberapa hari, dia semakin pulih. Saya bersyukur sangat dan gembira... Lihatlah dia sekarang.

Mi Char bersenang lenang di atas kerusi

Penatkah sangat sampai tidur macam ni?

Sibuk nak mengacau kucing lain di luar

Tertidur di atas peha. Lenanyaaaaa...
Saya harap dia terus sihat. Dah hampir tiga tahun dia hidup bersama saya. Sayang Mi Char :) Doakan kucing kesayangan saya sihat selalu...


2 comments: