Saturday, November 3, 2018

BBM3410/18 : Di Sebalik Tabir Pembikinan Video 'One Shot' Panglima Awang

Haii! Mulai minggu 7, pelajar Multimedia dalam Bahasa akan mula belajar 'shooting' video. Maknanya semua pelajar kena menghasilkan sebuah video. Tugasan yang pertama berkenaan dengan video ialah pelajar perlu membuat video 'one shot' iaitu kena pilih satu lagu Melayu dan buat ala-ala 'music video' hehehe alaaaaa macam KPOP tu kan ada menari bagai. Tapi ni terpulang kepada kumpulan masing-masing nak buat apa. Berlakon sambil buat mimik mulut ke atau nak menari ke tapi mesti kreatif.

Kumpulan saya iaitu Panglima Awang memilih lagu 'Hajat' oleh Hael Husaini macam yang dah disebut pada entri lalu. Kenapa pilih lagu ni ya? Mungkin lagu ni ada keistimewaan sendiri dan tambahan lagi tengah meletopsss sekarang!

Lepas dah dapat tugasan ni, keesokannya Panglima Awang bercadang untuk berbincang apa yang perlu dibuat semasa video one shot nanti. Fikir punya fikir akhirnya kami membuat keputusan untuk memilih salah seorang daripada ahli Panglima Awang sebagai penyanyi utama merangkap Hael Husaini 'copy ori' dan yang lainnya buat apa? Watak sampingan dan perlu menari sikit lahhh.

Menarinya tak susah mana, cuma nak hafal 'step' je. Takde masalah sangat. Syukur! Satu hari berlatih semua dah boleh ikut rentak! :D Bangganya dengan Panglima Awang~

Hari Khamis, kami mula bersiap sedia untuk hasilkan video tersebut. Semua berpakaian mengikut apa yang disuruh hhahahah mujur semua tepati masa! Bukan sekali kami rakam, tetapi berkali-kali. Sebab nak menghasilkan video one shot terbaik memang susah! Harap Prof suka dengan video kami dan terhibur!

Barisan pelakon dan penyanyi. Ce teka siapa penyanyi utama? :P
Terhasilnya gambar ni bermakna siaplah sudah video one shot yang sangat dinantikan. Hasilnya? Tunggulah nanti semasa kelas.

Harap dapat komen yang murni daripada Prof!

Itu sahaja.... Mekasihhh sebab singgah :)

No comments:

Post a Comment