Sunday, November 11, 2018

BBM3410/18 : Siapa rindu Salad Buah?! :D

Hai semuaaaaa. Hari ni nak cerita sikit tentang bisnes yang saya dan rakan pernah buat suatu ketika dahulu :) Kami pernah buat bisnes menjual salad buah di kolej serumpun. Huhu demi menyara hidup yang tak seberapa :D


Ramai bagi review kata sedap. Hah zaman kegemilangan salad buah. Antara buah yang pernah kami masukkan adalah seperti buah epal, anggur, epal hijau, tembikai, mangga dan sebagainya. Nak buat pun tidak rumit tapi memang perlukan komitmen. Walaupun hasil dapatannya tak seberapa, tapi kami bersyukur sebab dapat pengalaman menjual makanan seperti ini dan jarang dibuat orang.

Pernah juga kami bermodalkan RM30 dan pulangan yang kami dapat mencecah RM100++. Memang seronok kerana kami masih pelajar dan berpeluang untuk berniaga seperti ini walaupun hanya kecil kecilan.

Dalam sehari, kami jual sekitar 30 bungkus. Laku keras!

Rasanya manis dan berlemak, tapi enak dan menyegarkan!

Tapi jualan ini adalah pada tahun 2016. Sekarang ni kami fokus belajar sahaja sebab kesuntukan masa. Kepada sesiapa yang rindukan salad buah kami, nantikanlah beberapa tahun akan datang hahahahahaha

kalau kami bermodal lebih nanti kami gunakan jenama sendiri untuk menghasilkan salad buah yang bermutu. Doakan yaaaaa! (Berangan jeee)

Sekian sahaja. Terima kasihh!

No comments:

Post a Comment