Wednesday, November 14, 2018

BBM3410/18 : Proses Membuat Kalendar 'Photoshop' Sebagai Tugasan 'Online'

Hai semuaa. Disebabkan kelas amali Multimedia dalam Bahasa pada hari ni ditunda, saya nak tunjukkan proses-proses membuat kalendar menggunakan aplikasi 'adobe photoshop'. Ini merupakan sebahagian daripada tugas saya sebagai pelajar yang mengikuti kelas Multimedia dalam Bahasa.

Lagipun, Prof minta kami semua untuk membuat video proses menghasilkan kalendar. Harapnya menepati dengan apa yang Prof mahukan. Hehehehe

Memandangkan saya sudah siap membuat kalendar sehingga bulan Ogos, saya akan teruskan dengan membuat kalendar bulan September pulaa.

Jadi saksikan video saya :) (Abaikan muka yang tidak bermaya)


Inilah hasilnya setelah diedit

Tulisan tu sebenarnya nampak biasa je pada mulanya, tapi saya dah edit dengan mengaplikasikan 'blending option' dan juga 'stroke'. Sebab tu nampak berbeza sikit. Barulah lain daripada yang lain hehe.

Selesai ni, saya akan teruskan membuat kalendar bulan Oktober, November dan Disember pula. 

Itu sahaja daripada saya hari ni.

Sekian terima kasih :)

No comments:

Post a Comment