Sunday, November 11, 2018

BBM3410/18 : Prof Komen Instagram Buat Kali Pertama!!

Assalamualaikum rakan-rakan positif (acah acah berkaliber). Minggu ni nak cerita sikit tentang tugasan tergempar pada hari Isnin lalu. Ya pada mulanya memang Prof kata tiada kelas sebab kami semua berjaya pos gambar tangan tanda 'OK' di instagram. Tambah Prof lagi, kami perlu buat tugasan atas talian. Dalam fikiran saya mungkin tugasan ni diberi dalam Putrablast.

Nak dijadikan cerita, hari Isnin yang dikatakan tiada kelas pun tiba. Apa lagi, kalau dah kata tiada kelas, bererti bolehlah bangun lewat sikit sebab selalunya kelas jam 10, pukul 9 tu memang dah siap mandi dan bersedia untuk naik bas ke kelas. Jadi target saya nak bangun jam 10, nak tengok Putrablast. Kot kot lah ada tugasan kan.

Tetibaaaaaaa..... salah seorang pelajar BLM maklum dalam group whatsapp kata Prof suruh tengok beliau di TV Al-Hijrah. Maklum jam 8, saya bangun jam 9.50 hahahah kau rasa? Tak ke menggelupur bangun nak tengok Prof bersiaran langsung. Memang tak sempatlah sebab katanya Prof bersiaran jam 8.15 pagi.


Terkejut den. Terlambat!


Mujur ada rakan baik hati kata boleh tengok melalui youtube. Maksudnya boleh ulang semula. Leganya. Jadi saya terus ke youtube. Dapatlah saya tengok Prof. 

Waduhhhh Prof nampak berseri tau. Tak sangka tu Prof yang mengajar multimedia dalam bahasa. Saya tengok betul-betul apa yang Prof bincangkan. Sumpah bermanfaat. Dua kali juga saya tengok sebab nak betul-betul hadam apa yang Prof perkatakan. Saya bersetuju dengan setiap apa yang Prof bincangkan. Lebih setuju bila Prof kata banyak istilah baharu yang tercipta pada masa sekarang ni dan kebanyakannya dapat dilihat melalui Twitter.

Dah tengok perbincangan tu, kami perlu pos gambar prof dalam Tv Al-Hijrah tu ke Instagram. 

Inilah buktinya. Hashtag win!

Tengok orang lain punya pos, prof ada like dan komen, sedihnyaaaaaaa! Dah putus harapan sebab selalu berharap Prof komen pos instagram saya. Tapi..... macam punah dah harapan tu.

Tiba-tiba petang tu, tengok instagram sendiri rupanya prof ada komen dan like!! Yahoooo gembiranya. Kan saya dah kata, komen dan like daripada prof umpama Kai EXO (Kumpulan KPOP) yang komen. Terujaaaa weh!

Prof komen! Yeayyyy

Tapi memang betul pun apa yang saya tuliskan tu. Prof memang lebih cantik depan depan. Nampak mudaaa daripada usia. Huhu tu yang nak mohon tips cantik!

Ni like daripada Prof. Mekasihhh Prof!!
Jadi lena lah tidurku pada malam itu :)


Sekian sahaja.

Terima kasih baca :)

No comments:

Post a Comment