Wednesday, December 5, 2018

BBM3410/18 : Video One Shot

Assalamualikum semuaa! Pada beberapa minggu yang lepas, kami telah diarahkan untuk menghasilkan beberapa buah video one shot yang berasaskan lagu-lagu Melayu.

Antara video one shot yang telah kumpulan kami hasilkan adalah seperti:

1. One shot
Hanya terdapat satu lapisan sahaja.

Kumpulan Panglima Awang telah memilih lagu Hajat oleh Hael Husaini sebagai lagu. Hanya terdapat seorang ahli daripada kumpulan kami yang akan menyanyi (mimik mulut) dan ahli lain pula menari. Kami telah melakukan video tersebut di Kotak Hitam yang terletak di FBMK. Kami telah berlatih dengan bersungguh-sungguh dari segi tarian, penceritaan supaya semuanya berhasil. Akhirnya kumpulan kami mendapat pujian dan antara dua kumpulan yang terbaik :)

2. One shot two layer
Terdapat dua lapis dalam video iaitu seorang menyanyi dan lapisan kedua ialah orang yang melakukan aktiviti lain seperti berlakon, menari dan sebagainya.

Kumpulan kami memilih lagu joget lambak oleh Adam. Kami juga telah berlatih dengan baik supaya semuanya berjalan dengan lancar. Semua lelaki dalam kumpulan kami perlu menyanyi dan yang lain pula menari dan terdapat sedikit lakonan. Konsep video ini ialah orang tua yang tidak pandai menari dan akhirnya ikut menari sama macam orang muda.

Kami membuat video ini di hadapan muzium warisan.

3. One shot three layer
Terdapat tiga lapis yang melibatkan orang yang menyanyi, orang yang berlakon, orang lalu lalang (secara tidak sengaja) atau pokok yang bergoyang

Lagu Terima Kasih oleh Iamneeta telah kami pilih sebagai lagu utama. Kami membuat konsep santai seperti berkelah. Semua ahli perlu menyanyi. Dalam video tersebut, kami melakonkan seperti kami sedang berkelah bersama rakan-rakan.

Lokasi yang telah kami pilih bertempat di Bukit Ekspo.


Selesai sudah video one shot. Tetapi ada video baru yang akan mendatang. Nantikannyaaa..........



No comments:

Post a Comment